Valoarea nutrițională a caviarului

Articolele au fost realizate de redacția Creative Art Copywriting:

Articol redactat de Ana Stefanel.

Sumar:

  1. Ce este caviarul?
  2. Valoarea nutrițională a caviarului
  3. Avantajele consumului moderat de caviar
  4. Consumul responsabil de caviar
  5. Modul de servire
  6. Câteva curiozități despre caviar
  7. Concluzii
  8. Resurse despre „Valoarea nutrițională a caviarului”

Ce este caviarul?

Caviarul mai este cunoscut și sub denumirea de aurul sau perla gastronomiei mondiale. Este un aperitiv scump de lux cu o istorie îndelungată, cunoscut pentru a fi gustarea preferată a bogaților și a aristocraților.

Caviarul este obținut din icrele produse de peștii sturioni, pești care însumează 26 de specii diferite. Icrele negre sunt extrase de la peștii respectivi și aduse pe cele mai luxoase mese, prețul de piață putând ajunge la zeci de mii de euro.

Caviarul se împarte în patru categorii, în funcție de proveniența icrelor: caviar auriu, caviar de nisetru, morunul și caviarul care provine de la păstrugă. Dintre toate tipurile de caviar, cel mai costisitor este cel din prima categorie – caviarul auriu produs de peștele denumit cegă. Se mai numește Almas, cuvânt care provine din rusă și înseamnă „diamant”. Icrele provin de la sturioni care au peste o sută de ani, ceea ce face caviarul mult mai scump și mai rar.

În ceea ce privește servirea caviarului, acesta este un aperitiv de lux, astfel încât există un set de reguli cu privire la modul de servire. În primul rând, acesta se servește doar rece, chiar pe un pat de gheață mărunțită. Poate fi adus la masă pe feliuțe de pâine de secară sau semințe sau pe niște biscuți speciali pentru caviar. Există tacâmuri speciale pentru caviar din materiale care să nu altereze în niciun fel aroma. De asemenea, un alt lucru foarte important de știut este că odată ce recipientul în care se servește caviarul a fost deschis, aperitivul trebuie consumat, pentru că în caz contrar se va oxida.

Se recomandă consumarea caviarului cu un pahar de șampanie sau de vodcă, deoarece alte băuturi îi alterează aroma.

Informații legate de valoarea nutrițională a caviarului

Caviarul este un aliment bogat în minerale și vitaminele A, C și D. Spre deosebire de alte alimente de actualitate, caviarul nu conține grăsimi trans sau carbohidrați. 30% din componența caviarului de somon o reprezintă proteina. Uleiul de somon conține acizi grași Omega-3.

Cei care obișnuiesc să consume caviar cunosc faptul că este un aperitiv foarte sățios. Chiar dacă unii cred din acest motiv, că are un aport mare de calorii, acest lucru nu este adevărat. La fiecare 100 de grame, vorbim despre 240 – 260 de calorii. Concentrația de proteine este mult mai ridicată (aproximativ 30%), iar cea de grăsimi ajunge la 13-15%.

Este recomandată consumarea a aproximativ 30 de grame ca aperitiv separat de către o persoană.

Pentru a ne face o idee despre valoarea nutrițională a caviarului, am colectat următoarele date:

  •  într-o linguriță de caviar avem (o linguriță = 15 grame):
  1. 40 de calorii
  2. Calciu: 45 mg
  3. Colină: 78,6 mg
  4. Folate: 8 mcg
  5. Fier: 1,9 mg
  6. Magneziu: 47 mg
  7. Fosfor: 57 mg
  8. Potasiu: 29 mg
  9. Seleniu: 10,5 mcg
  10. Zinc: 0,2 mg
  11. Acid pantotenic: 0,6 mg
  12. Acizi grași Omega-3: 1085 mg
  13. Omega-6 acizi grași: 13 mg
  14. Proteină: 24,3 mg
  15. Vitamina A: 146 UI
  16. Vitamina B2: 3,5 mcg
  17. Vitamina B6: 0,1 mcg
  18. Vitamina B12: 3,5 mcg
  19. Vitamina D: 37 UI
  20. Vitamina E: 0,3 mg
  21. Vitamina K: 0,1 mcg
  22. grăsimi saturate: 0,6 g
  23. Monosaturate: 0,7 g
  24. Grăsimi polinesaturate: 1,2 g
  25. Colesterol: 93 mg
  26. Sodiu: 238 mg
  27. total carbohidrați : 0,6 g

Cu titlu de exemplu, pentru a ilustra cantitatea de calorii dintr-o lingurință de caviar, putem spune cum se pot consuma un număr de 40 de calorii: în 4 minute de alergare, 11 minute de mers pe jos sau 6 minute de mers pe bicicletă. Specialiștii au calculat acești timpi pentru o persoană care cântărește aproximativ 63 kg.

Avantajele consumului moderat de caviar

Ca orice altceva, și caviarul trebuie consumat în cantități moderate. Dacă acest lucru se întâmplă, are numeroase beneficii pentru consumator. În primul rând, acest aliment are un conținut ridicat de proteine, calciu și fosfor. De asemenea, conține 10% din cantitatea de fier pe care ar trebui să o consumăm zilnic, alături de magneziu și seleniu.

În plus, caviarul are în consistența ta și diverse vitamine, cum ar fi vitamina A, B2, B6, B12 sau D. Conținutul ridicat de acizi grași Omega-3 face ca acest aliment să fie considerat extrem de benefic în lupta cu depresia sau cu problemele de inimă.

Așadar, putem enumera câteva beneficii importante pe care caviarul le are asupra sănătății datorită componentelor sale.

Vitamina A, care se găsește în cantitate însemnată în caviar, este un important antioxidant și ajută la regenerarea celulelor. Acestea sunt protejate de boli cu ajutorul acestei vitamine, fiind importantă chiar și în prevenirea cancerului. Ajută sistemul imunitar, dar și îmbunătățirea vederii. Tot vitamina A are funcția de încetinire a procesului de îmbătrânire.

Caviarul este bogat în vitaminele E și D. Vitamina E contribuie la crearea de anticorpi și previne degradarea membranelor celulare. Vitamina D are beneficii asupra sistemului imunitar și a celui circulator, dar și asupra sistemului nervos. Această vitamină combate și problemele de inimă.

Potasiul din caviar ajută la scăderea tensiunii arteriale și la reducerea stresului. De asemenea, potasiul ajută la reducerea producției de pietre la rinichi.

Acetilcolina este un remediu recunoscut pentru mahmureală, iar aceasta se găsește în cantitate mare în caviar. Aceeași substanță este benefică și pentru memorie.

Acizii grași Omega-3 vin cu o serie de efecte pozitive asupra organismului, cum ar fi: contribuie la sănătatea ochilor, la funcționarea creierului, întăresc sistemul imunitar și sistemul cardio – vascular. În plus, reduc riscul de îmbolnăvire cu diverse tipuri de cancer (cancer de colon, mamar sau de prostată). Asigură protecție împotriva bolilor de inimă sau a accidentelor vasculare. Acizii grași Omega-3 sunt importanți în lupta împotriva depresiei și sunt benefici pentru persoanele care suferă de Alzheimer.

Cantitatea ridicată de fier combate starea de letargie, lipsa de energie. Ajută la producerea de celule roșii, importante în combaterea virușilor și a infecțiilor bacteriene.

Caviarul conține arginină care ajută la creșterea fluxului sanguin, iar caviarul francez este un afrodiziac. De asemenea, conține zinc, care este unul dintre cele mai puternice minerale pentru sistemul imunitar, esențial pentru producția de celule albe.

Într-o linguriță de caviar găsim cantitatea de vitamină B12 pe care corpul nostru ar trebui să o primească zilnic. Această vitamină ajută la reglarea sistemului nervos, protejează împotriva diferitelor tipuri de cancer, ajută la menținerea unui sistem digestiv sănătos și este esențial pentru piele, unghii și păr sănătos.

Consumul responsabil de caviar

Caviarul este bogat în vitamine, minerale și grăsimi esențiale. Cu toate acestea, trebuie să privim lucrurile și din perspectiva faptului că tot caviarul are un conținut relativ ridicat de calorii, dar și de colesterol și sodiu. Din acest motiv, se recomandă consumul moderat de caviar în cantități mici, aproximativ 30-50 grame/persoană. Nu este un supliment alimentar pentru fiecare zi. Beneficiile pe care caviarul le are asupra sănătății sunt numeroase, însă numai dacă este consumat în cantități potrivite.

Modul de servire

Pentru ca acest aperitiv să își păstreze valoarea nutrițională, e foarte important și modul de servire. Caviarul este apreciat pentru aspectul său, astfel încât există câteva reguli privind felul în care acesta este prezentat.

De obicei, dacă este un caviar de calitate, se servește singer în recipiente nemetalice pe un pat de gheață mărunțită. Recipientele din metal vor altera gustul caviarului. Este indicat să fie servit în vase din sticlă, os, lemn, plastic sau aur. Există și tacâmuri speciale pentru caviar, tot pentru a nu-i modifica aroma.

Caviarul bun se poate servi cu toast, pâine prăjită sau biscuiți pentru caviar. Unele persoane optează și pentru lămâie, smântână, ouă fierte și ceapă.

Totuși, un caviar foarte scump ar trebui însoțit numai de un pahar de șampanie sau de vodcă pentru a-i simți aromele în totalitate.

Caviarul se mai utilizează și în pasta de caviar pentru a da gust rețetei pe care o pregătiți.

Câteva curiozități despre caviar

Caviar este un aliment scump, iar dacă este de calitate se găsește și destul de rar, tocmai de aceea prețul poate fi extrem de exorbitant. Din păcate, sturionii, peștii de la care se extrag icrele negre, sunt pe cale de dispariție. Câteva dintre cauze ar fi pescuitul în exces, poluarea sau mediul sărac.

Femela sturion poate depunde icre pentru prima dată abia la vârsta de 20 de ani și trăiește până la aproximativ o sută de ani. Aceasta poate să care aproximativ 45 de kilograme de icre deodată.

O picanterie legată de caviar este pasiunea celebrului Casanova pentru acest aperitiv. Fiind un simbol al fertilității, Casanova obișnuia să mănânce caviarul cu lingurița.

Valoarea nutrițională a caviarului. Concluzii

În final, considerăm oportun să trecem în revistă principalele elemente legate de valoarea nutrițională a caviarului. Pe scurt, am convenit asupra faptului că este extrem de benefic pentru sănătate datorită consistenței sale. Caviarul este bogat în proteine, vitamine și diverse alte substanțe care sunt recomandate pentru întărirea sistemelor imunitar, nervos, cardiovascular, pentru sănătatea ochilor, a rinichilor, a tenului, a unghiilor sau a părului etc.

De asemenea, acizii grași Omega-3 sunt combatanți ai depresiei, acest lucru fiind demonstrat.

Cu toate acestea, caviarul nu trebuie consumat în exces. Aportul relativ ridicat de calorii sau de colesterol nu se numără printre avantaje, astfel încât trebuie să fim atenți atunci când mâncăm caviar. Moderația este cel mai important lucru.

În plus, foarte important este și modul în care caviarul este servit. Am enumerat câteva reguli care trebuie respectate pentru a-și păstra aroma, aspectul, dar și valoarea nutritivă: să fie servit rece, în vase potrivite și, de preferat, fără a se combina cu alte alimente. Băutura este importantă, deoarece poate afecta gustul caviarului.

Resurse despre „Valoarea nutrițională a caviarului”

  1. red-caviar.com
  2. aviar.bc.ca
  3. caviarstar.com
  4. nutritiondata.self.com
  5. fatsecret.com
  6. fitbit.com
  7. fitday.com

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0